måndag 16 april 2012

Tomater

Jag hade inte tänkt så tomater, men gjorde det i alla fall. Det går väldigt långsamt för dem att komma upp.
Tomatfröna har i alla fall grott! :)
Tur då att släktingarna i Uppland gärna delar med sig av sina plantor. Gretas specialitet är egentligen fuchior, men ett 100-tal tomatplantor slinker också med av bara farten. I hanteringen av 500-talet fuchior, alltså. Och lite andra blommor och grönsaker också förstås. Mycket imponerande.

De här plantorna har kommit lite längre.
Plantorna ska få växa till sig lite till innan de placeras ut i drivhuset på balkongen. Pelargonsticklingarna har jag planterat om själv, förutom två nya sorter som jag fått från mamma.

2 kommentarer:

  1. Härligt! Ser SÅ fram emot att få pyssla på riktigt på nya balkongen. Bra med en duktig inspirationskälla! Jag tänker jordgubbar, ruccola, morötter, örter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å, jordgubbar! Jag säger go for it! Ser fram emot att smaka sen. Kanske dags att förgro saker inomhus nu, lagom att sätta ut i maj? Men att köpa plantor direkt kanske är smidigare..

      Radera