söndag 10 mars 2013

Mormorsruteprojektet

Mormorsrutor är verkligen ett evighetsprojekt. Så fort man avslutat en kan man fortsätta med nästa.
Min plan har hela tiden varit att sy kuddar av mormorsrutorna. Kanske mest för att slippa virka så galet många rutor. Det skulle bli två kuddar. Men sen kunde jag inte hejda mig från att virka några rutor till, så nu har jag tre framsidor till kuddar.
Mormorsrutorna virkade jag ihop 3x3 och har sedan virkat en ram runt för att de ska bli lagom stora för de gamla Ikea-kuddarna. Baksidan tänker jag ska bestå av tyg. Så här skulle det kunna bli.
Nu börjar jag dock fundera lite på om jag inte skulle fortsätta att göra rutor, så att det kan bli en liten pläd? Typ tre till rutor i detta format..? Hmm. Tål att funderas på lite, lägger in rutorna i skåpet så länge, så att de får mogna till ett tag. :)

3 kommentarer:

  1. Ja, men det kanske räcker med en sån där till storruta så har du en kvadratisk pläd? :)

    SvaraRadera
  2. Jag är väldigt sugen på att virka en babypläd till syrran, men alla ni i syjuntan har ju hållit på väldigt länge med era mormorsrutprojekt och min pläd måste vara klar om en månad...=) Men det är ju så fantastiskt fint!

    SvaraRadera
  3. Det är väl lika bra att fortsätta när du ändå är igång! Det blir ju snyggt!

    SvaraRadera