tisdag 30 april 2013

Första bränningen avklarad

Efter två veckors lång väntan har jag nu varit och glaserat keramiken som Calle har bränt första gången.
Allt har krympt drygt 10%, och det är verkligen en hel del. Så den stora krukan är inte lika stor längre. Men det blev rätt söta små saker. Det svåra är bara att välja vilken färg på glasyren de ska få.
Tekopparna är jag särskilt nöjd med. De får bli vita.
I övrigt valde jag några säkra kort: grönt och svart, och några osäkra: rött! Den röda kan bli allt från grönt, blått, turkost och lila, till just rött. Burken med kupolformat lock chansar jag på att glasera röd. Men jag hoppas på en spännande blandning av nämnda färger. :)
Avslutningsvis, idag är det ju valborg, och det har firats med traditionsenlig brasa! Trevlig valborgsmässoafton, allihopa!

3 kommentarer: