tisdag 16 april 2013

Spontanshoppade garner

För ett tag sedan spontanköpte jag några garnnystan på rea. Eskimo i två gröna nyanser och Catania i lila. Frågan var bara vad detta skulle kunna räcka till?
Hittade den här kragen på nätet när jag var i Mjölby i påskas. Men hade bara strumpstickor i stl 6 med mig dit. Enligt beskrivningen ska det vara stl 9. Hm, får sticka väääldigt löst alltså, och lade upp några extra maskor.
Jodå, det gick ganska bra, och så här blev den. Ska fota utomhus när den sitter runt halsen snart, men först måste det bli några grader varmare ute så att jag kan ta på mig den svarta jackan till..
Av det lila garnet har jag just påbörjat en liten "mormorsrutesjal". Alltså som en gigantisk halv mormorsruta i en färg. Två nystan kommer dock inte att räcka på långa vägar. Men nåt blir det väl så småningom i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Den där kragen ser inte grön ut? Den vill jag se i verkligheten och på dig. Nu är det ju varmt ute :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, nu har jag börjat använda den! :) Den är grön, men att fota inomhus med bara artificiellt ljus och med mobilkameran ger inte färgerna riktigt rättvisa..

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera