fredag 27 december 2013

Före, efter och efter

Dags för några före- och efterbilder på köket!
Så här såg det ut hösten 2008:
Det var från början väldigt dåligt med förvaring. Gillade heller aldrig körsbärsfärgen som fick köket att kännas trångt. Och gasledningen som var dragen framför kaklet. Praktiskt att hänga redskap på, men lite märklig lösning. Ofta var det överbelamrat och stökigt...
2009 hade jag målat om och det grå-vita gjorde köket mycket lättare och ljusare.
Den motsatta sidan gick igenom ännu större förändring. Så har såg det ut 2008:
Här med Linda som första besökare! :) Jag har aldrig riktigt gillat att sitta på barstolar, så barbordet åkte ut med det samma. Köket hade från början ingen lådhurts, så jag fick ställa dit en provisorisk sådan under ett par månader.
Sedan tog jag hjälp av min far och vi gjorde lite förbättringsarbete för att få mer förvaringsutrymme. Kyl/frysen byttes ut mot låga varianter. Lådhurts, mer väggskåp och bänkyta kändes som en befrielse.
Ett år senare hade även denna sida fått den ljusgrå färgen.
I och med den senaste renoveringen har hela planlösningen ändrats. Där kyl och frys stod tidigare finns det nu ett dörrhål. Jag kör vidare på det gråa temat, men nu lite mörkare nyans. Det nya golvet är jag särskilt glad över.
Lägenheten har äntligen utrustats med städskåp (på vänster sida). :)
Och åt andra hållet. Kyl och frys, ugn och mikro har fått fylla ut utrymmet där spisen tidigare fanns. Den nya spisen är i gamla dörrhålet och diskbänken är kvar på sin ursprungliga plats.
Sådärja. Nästa gång jag renoverar kök blir det i en annan lägenhet.

4 kommentarer:

  1. Oj, vad konstigt att se hur köket såg ut när det var körsbärsträluckor. Det blev klart snyggare med det ljusgrå. Kanske något vi borde satsa på också. Snart. Sen. Senare. Kul att jag fastnade på en bild också. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det! Eller lämna in till någon som fixar sånt, det var hemskt jobbigt och tråkigt att måla själv.. ;)

      Radera
  2. Wow! Jättebra blev det! Vad är det på andra sidan köket, är det fortfarande garderob där?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, på andra sidan är garderoben, som också har förändrats en del i och med renoveringen. Jag ska nog försöka få ihop ett inlägg om den förvandlingen också framöver.

      Radera