söndag 25 maj 2014

Långsamt framåt med koftan

Det går långsamt och ryckigt, men det går i alla fall lite framåt med min gröna Miette. Nu har jag kommit så pass långt att jag måste bestämma hur långa ärmarna egentligen ska bli. Det är när de stora besluten dyker upp som det tar stopp och blir längre pauser i stickandet.
Jag inser att jag borde använda bättre fotostudio (utomhus!) och bättre kamera (systemkameran!), men det får bli när koftan slutligen är klar och eventuellt redo att användas.
Sicksackmönstret hoppas jag kommer fram lite bättre efter blockning. Ska bli spännande att se! :)
Från baksidan.

Färdigfotat för denna gång. Nästa gång hoppas jag blir när den är helt klar! Förmodligen kommer jag att göra om avmaskningen nertill, den blev för hård. Jag borde ha stickat ut koftan lite större vid resåren nere, men det har jag redan gjort om en gång så nu får det vara. (Det skulle kräva att jag också gör om knappkanterna.) Kanske går det att forma till lite vid blockningen, hoppas på det. Annars får jag alltid använda den öppen. :)

Så här kan det se ut, stickning och en kopp te framför ett avsnitt av Trädgårdsmåndag.

2 kommentarer:

  1. Så fin! Tänk att det alltid är något man vill göra om, om och om…
    Jag är också sugen på att sticka en miette. De är ju verkligen hypad bland pysselbloggarna. =) Är det ett kul mönster?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har gått mig förbi att den är hypad, men det finns många bilder på Ravelry, så nog är den poppis! Den är trevlig att sticka tycker jag, ganska enkel eftersom det mesta är slätstickning och mönstret är lätt att förstå för den som inte mönsterstickat nämnvärt förut. Jag har flyttat minskningarna som egentligen är mitt fram på bröstet till sidan istället. Bara att köra på! :)

      Radera