fredag 26 september 2014

Tokstolligt klänningsprojekt

Jag vet inte riktigt varför men när jag såg denna klänning på Pickles blev jag jättesugen på att sticka den. Visst är den fin, men vilket stort projekt! Och så mycket slätstickning på långa varv! Inte några färgbyten eller mönsterdelar att se fram emot. Jag stickar mest mindre projekt. Men ändå kände jag starkt att det här skulle nog vara härligt att hålla på med. :)

Sagt och gjort, jag klickade hem garnet och bara några dagar senare kom det i brevlådan. Yay!
Färgerna heter Vattenmelon och Paradis. Vattenmelon (den korallorangerosa) ska vara på kjoldelen och den andra alltså på ovandelen. Jag lade med det samma upp de 220 maskorna och började. (Beklagar dålig bildkvalitet nedan. Det var sent på kvällen och min mobilkamera är dålig i skum belysning).
Om detta projekt någonsin kommer att slutföras är jag osäker på, jag har så många andra påbörjade projekt som det inte händer så mycket med. Men än så länge är det kul och jag har redan stickat upp det första nystanet. Vilket resulterat i knappt en decimeter kjol..

Så här ska det se ut när klänningen är klar, fast i mina färger såklart:

2 kommentarer:

  1. Ja, transportstickning är inte så roligt. Du skulle designat ett mönster som du kunnat ha i kjolen, fast det kanske inte blivit ett lyckat resultat. More is too much liksom! Gillar namnen på färgerna. Ser fram emot att se hur långt du kommit nästa gång jag träffar din stickpåse.

    SvaraRadera
  2. Fördelen med transportstickning är ju att man kan se en film, serie eller umgås och vara fullt koncentrerad på det. Jag tycker färgerna och modellen ser riktigt härlig ut och tänk bara att få ha en klänning gjord av vattenmelon och paradis!

    SvaraRadera