torsdag 10 november 2016

Den stickade klänningen

Den har varit klar sedan augusti 2015, men det dröjde till sommaren 2016 innan jag provade att använda den, och några månader senare till denna post. Jag påbörjade projektet i augusti 2014.
 
Stickning i Huddinge, hemma hos Wallinskaya. Samma dag som hennes bebis var beräknad, men han väntade drygt en vecka till på att komma ut.
I början av sommaren (2015) trodde jag att jag snart skulle vara klar.

Men nej, jag hade gjort för mycket minskningar och fick repa upp allt det gröna. Gör om gör rätt.

Det blev fotbolls-VM, och stickning passar väldigt bra ihop med fotboll på TV.
 
I augusti var det klart!

2 kommentarer:

  1. Kul med klänningshistorian. Tog ett år alltså? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Mina större projekt brukar ta ungefär ett år har jag märkt.. :) Men då hinner jag göra några mindre under tiden också.

      Radera